Friday, February 3, 2012

PEMAKANAN PELIK :/

Assalamualaikum dan salam sejahtera .
lama kan aku tak tulis post ? huu , bukak tiap tiap hari . tulis post dah tapi tak publish lagi . sekarang ni aku nak tulis tabiat pelik orang yang aku kenal .
Tabiat pemakanan lah . HAHA . sebenarnya tak da lah pelik pun . tapi bagi aku depa ni unik sebab jarang ada orang yang pelik macam depa . tapi sebenarnya aku pun pelik jugak .

Pelik dalam konteks aku kat sini ialah , benda yang kebanyakan orang makan , orang tu tak makan . Get it ? okayy . mari kita mula kan dengan diri aku .
Teruskan membaca dan kemukakan keunikan ANDA jugaa kat komen atau chatbox :)

Aku , MAS IRA SYAFILA MOHD HILMI TAN .
tidak makan/minum . . .
#1 LAKSA - kerana tidak tahan bau
#2 BETIK - bau busuk laahh
#3 BUAH PEAR - macam ada biji batu kecik2 . err
#4 CADBURY BLACKFOREST - ada jelly yang bau mcm perfume . dan melekatt
#5 AIR GAS - pening dan macam mabuk . hahaa
#6 SAYUR BERWARNA HIJAU - mencacatkan rasa makanan .
#7 AIS KACANG/LAICIKANG/CENDOL/LENGKONG - manis sangat . *taksuka benda manis
#8 LAICI/AIR LAICI - kawan aku paksa sampai aku nangis !
#BENDA MASAM/BERWARNA WARNI - taktau sebab apa --''
dan macam macam lagi . haha . semua alasan tak logik kan ?

Aku akui , nampak macam cerewet kan ? tapi aku diam ja la kalau tak makan . boleh tahan lagi . tapi jangan paksa makan sudah lah . sebab aku tak boleh . bukan buat buat . atau pun bukan bajet . memang dari kecik lagi macam ni .

Dia *adik olok olok , IEKA salju .
#1 CHOCOLATE - bayangkan dia tak suka coklat ? kalau dia makan dia akan pening . dia boleh makan jugak tapi kadar yang sedikit . macam ZARA dalam cerita VANILLA COKLAT . hangpa tengok dak ? haha . kalau tayang coklat mahai pun dia buat tak heran ja . tapi sekarang dia makan jugak .

Mereka , ASHRAFF hensem dan ECHAH bulat .
#1 SEMUA BUAH BUAHAN - kalau musim raya cina pun depa tak makan limau . ish2 . tapi naseb depa ni makan sayur . so depa dapat vitamin melalui sayur tu . setakat sekarang ni , aku tau depa dua ja tak makan buah .

Bagi aku depa ni unik sangat . aku pulak pelik . nampak macam pantang pulak muda muda pun . aku tau , mesti ramai lagi yang unik jugak kan .

#ANDA BAGAIMANA ? :DD
Bai bai .