Pages

Saturday, February 2, 2013

Kolej Matrikulasi Perlis

Assalamualaikum dan hai.

Tiba tiba aku nak post pasal kolej tersayang. Eh, tersayang ka? My school is so much much better. Cantik, awww dan lebih besar! Hm, takla besar sgt, cuma hijaunya tenang. Tempat study pun tenang. Ya, pondok etc. Tempat date, eh? Ehehehee-
Oops, tersasul.

For me, Kolej Matrikulasi Perlis is not bad lah. Yup, not that bad.
Yaa, memang panas. Perlis memang panas. Sebab ape? Sebab Malaysia ni bukan negara omputeh. Selayaknya lah ia panas. Pihihi. So, jangan komplen. Nak sejuk, bg dapat stret A takpun guna duit makpak pi blajaq jauh jauh takpayah mai M'sia dah.
*tersasar lagi drp tajuk*

Okay, aku actually dapat tawaran Universiti Islam Antarabangsa jugak, Asasi Sains Bersekutu.
Dlm masa yg sama, aku dapat Kolej Matrikulasi Perlis ni. Wait, ni bukan pilihan pertama antara Matrik yg aku isi dulu.
Aku isi
1. Kolej Matrikulasi Pulau Pinang
2. Kolej Matrikulasi Kedah
3. Kolej Matrikulas Perlis
Aku memang nak g penag tapi. .Ahhhh! Terlambat dah nak undur. Takmau cita huh.
*tersasar lagi dan lagi*

Aku pun masuk lah Kolej Matrikulasi Perlis @ KMP dan reject lah offer drp UIA. Kenapa aku tak masuk UIA? Click this link boleh? Baca sendirik.
Masuk tu, first impression macam ni. "Waa bulatnya."
Yes, KMP ni kecik je dan bulat. Bulat cmne? Ah, search Google Map. Boleh nampak clear.

Bagi aku masuk KMP ni, just ok ok je. Budak pandai ramai jugak. Sama hebat dengan budak U ja. Jgn peduli ckp org lain yang budak U pandai dri budak lain lain. Sejarah dah membuktikan. Huahua. KMP ni ada pros and cons dia. Nanti aku tulis. Keburukan dan kebaikan.

So, sapa dapat matrik tu, jangan rasa sedih sebab tak dapat U. Dh la tak dapat U, dapat matrik kat hujung negri ni pulak kan? Ahahaha, rumah aku kat Perlis jugak, so dekat lah. Ehem, maaf maaf. Tengok cam aku ni, dpt U masuk Matriks jugak. Matriks tak lekeh tau. Cuma macam bebudak sekolah yg besar. Ehehehehehe, sebijik mcm sekolah cuma pakai kemeja n baju kurung. Lalala.
Hey, no offence!

Alolo post ni dah panjang. Takot bosan pulak baca. Ok, bye.
Ni pendapat aku. Memasing* ada pendapat sendiri kan?

*memasing tu bukan passing2. tapi masing2. ni bahasa apizjetjb*

Sekian.


KALAU NAK TANYA BANYAK SILA SILA ADD FB ATAU MCG KAT FB
-Mas Ira Syafila

21 comments:

SHAZRIZAL SHAHMY said...

Weh,aku teringin nak kau tulis kelebihan dan kelemahan masuk MATRIK nih...Dan betul ke Masuk Matrik ni macam ambil SPM...dan mana lagi senang, SPM atau Matrik...ke sama jerk dua-dua tu?

Ira Tan said...

Baik dik. Sabo na. Nak sedut inspirasi.

hajidahsabri said...

assalamualaikum. akak, saya insyallah masuk matrikulasi 27mei ni.. hehehe... akak student perakaunan ye ? nak ihaan nota akak boleh ? 😃

Anonymous said...

salam akak ;) saya dpt matriks perlis. nak tnya, dkt sana kemudahan dia mcm mana? ok tak? and btw akak study kos apa? hee sorry menyusahkan. ;)

Ira Tan said...

akak sains modul 1. kemudahan dia ok je. selesa :)

Anonymous said...

ouh.. em nk tnya matriks tu dkat dengan bandar ke?

Ira Tan said...

bandar? kat perlis ni bandar bukan mcm bandar tw. environment dia ok lah untuk study. bkn enjoy. knp buat anon? mcg lah sy takpun fb ker lw nk tny pa2

nurulz_95 said...

ouh..hehe nervous ni nk msuk matriks..saya bt anon sbb pemalu..hehe =P

Ira Tan said...

sesame pmpuan pun malu ker. takdepape pun lah msuk mtrik. relax je. jgn nervous. kalau nak tny apa2 lg tny ler

nurulz_95 said...

hee sifat semula jadi.. dh smgt ni nk msuk matriks :D

Anonymous said...

Salam sis...
kalau dekat kmp dulu sis pakai broadband tak??? line(utk brdbnd) apa yg paling bagus kat sana??

TQ

Ira Tan said...

Sy tak pakai broadband. Tapi roomate saya pakai. Dia guna celcom. Laju jaaa. Tapi pencawang digi ada di dalam matrik. hehehe bersamamuuuu~

Anonymous said...

Sis.bawa laptop x kat sana

Ira Tan said...

dik, tengok post latest akak yer, thanks

nurulz_95 said...

kak ira, kalau outing nnt, dorg ada sediakan pgangkutan ke? atau kita kena pegi sndiri?

Ira Tan said...

pegi sndri

Khairunisa said...

kak..agak2 buku rujukan mase spm (bio,fiz,chem) bgune x?
cmne nak atasi charlie??

Khairunisa said...

kak,buku rujukan sc tulen mase spm,agak2 begune tak kat sane?
mcmne nak atasi charlie?

Ira Tan said...

awak, sila baca post latest sy di blog ni yer. thanks:)

lin said...

Sis kalau masuk lewat time kluar bermalm ape dy bwt?

ijat aummmm!!!! said...

assalamualaikum kak . akak dapat berapa SPM dulu? em just nak tnye kat matriks paling cikai pon brape A yek? saya dpt 5A 4B . akak rasa ada peluang tak nak dpt matriks? terima kasih