Pages

Sunday, January 29, 2012

ORANG KATA . . .

Assalamualaikum dan salam sejahtera .
sorry la naa sebab dah dua hari kan tak post . so , hari ni post la jugak walaupun sebenarnya takdak idea . memang takdak idea langsung nih !
tapi tiba tiba ada idea . #padia cakap serupa keling .

Okay , kita terus ke topik kita pada hari ini .
"ORANG KATA , . . . "

Haa , ni tentang apa yang masyarakat dok selau pikir atau dengar . ataupun yang orang tua tua dok selalu cakap . sekarang ni au nak kongsi beberapa "Orang kata , . . ." yang aku pernah dengar selama aku bernafas .

1. Orang kata , kalau buat kerja setengah jalan nanti orang tak jadi nak masuk meminang .
- Goshh , aku selalu buat . tambah tambah homework . mati ahh .

2. Orang kata , kalau kapel tak boleh bagi hadiah benda berbenang . Nanti tak kekal lama . *contoh-baju
- Err , ni apa kena mengena baju dengan hubungan ni ? orang kata sebab benang boleh putus ? apadaaaa .

3. Orang kata , anak dara tak elok duduk tepi tangga/pintu .
- Ni aku taktau apa akibatnya dan sebab apa . yang pasti , aku memang suka buat .

4. Orang kata , tak boleh duduk atas bantal . Nanti ada bisul .
- HAHAHA , ni lagi la aku suka buat sebab bantal lembut :DD

5. Orang kata , makan jangan ubah tempat . Nanti kawen banyak . #ada yang kata ni untuk lelaki ja . ada yang kata dua dua . aku rasa untuk lelaki ja kot .
- Hampir setiap kali makan aku buat .

6. Orang kata , jangan main dengan sesumpah . Nanti ada benda tak elok jadi .
- Huhhhh . ni aku hampir percaya . Kulit aku jadi menggerutu dan berair selama sebulan dulu . dekat kaki . dekarang tinggal parut . Aku ada tangkap sesumpah seminggu before jadi tu . *arghh , ini semua kebetulan !*

Haa , sebenarnya banyak lagi ORANG KATA . . . tapi banyak jugak yang tak boleh percaya . kalau jadi pun mungkin kebetulan . mungkin apa yang orang kata tu , ada kebenarannya . mungkin ada hikmah atau kebaikan . mungkin tak elok dipandang kot ?

APA APA PUN KITA YANG MERANCANG ALLAH YANG MENENTUKAN :DD

p/s : Kantoi yang atas tu aku penah buat . HAHA . Btw , anda ada "ORANG KATA . . ." yang ingin di share ? nanti aku buat post lagi .

Komen la :DD bai bai .

16 comments:

Cik Senyum ツ said...

bnyaknye orang kata ! skrunk sya pulak nk kata hehe. nice post :)

Ira Tan said...

haha . okayy :D . thanks .

Afiqah said...

hehehe. normallah tu kata orang tua tua :D

Ira Tan said...

orang muda pun kata jugak :))

Amirul AsHraff~ said...

KAntoi ~ haha

Ira Tan said...

Orang kata cinta itu buta <3
Hahaaaaa :)

Muttallif said...

Apa yang orang kata sebenarnya "Orang Tua-Tua Dulu kata". Mungkin ada sebab yang masuk dek akal, ada yang tidak...tapi kebanyakkannya mcm kata-kata kiasan yang menakutkan...

Anyway...folllow u on Twitter^^. See ya

Ira Tan said...

Haha , tapi dia dah disambung ke generasi sebab tu orang muda pun kata . gpun saya dengar ni drp org muda . so tajuk dia umum . orang kata :D

C i k P i p i T e m b a m said...

hahaa. tu semua betul la... cuma sesumpah tu je akak tak prnah tau. hehehe

Ira Tan said...

haha , yg tu jadi betoll :O
*menakutkan

dhya carl said...

ORANG KATA kalau nyanyi dalam bilik air nanti lambat kawin.. hik3

Ira Tan said...

haha :) betol .

Saiful Hadi :) said...

org tua kata saya hensem bila komen di blog anda, :)

Ira Tan said...

haha . yaa , anda hensem :D

NorFarahin@aien said...

kata2 org2 tua..
p jgn diikutkan sgt..
amik yang baek je
k :D

Ira Tan said...

HAHA . yela . ambik yg baik ja :)