Pages

Saturday, December 17, 2011

A SCENE OF AN HOUR SHOPPING II

ok , scene kali ini berlaku di supermarket GIANT di ALOR STAR , KEDAH DARUL AMAN .
aku dan keluargaku shopping di supermarket tu . malam dah , nearly closed agaknya tapi tetap ada orang
(walaupun tak ramai , tetap ada) 
so , kalau bersuara pun memang dengar suara kita jela . 
. . . 
nak dijadikan cerita , mama aku nak pegi tandas . mulanya nak masuk jugak (nak tengok cermin, HAHA) , tapi tak jadi . so , aku dan adik adik aku iaitu danish yang berumur 6 tahun dan lysa .
kami tunggu kat depan pintu nak masuk tandas tu .
pastu adik aku yang danish tu tanya aku 

"kakak , tu untuk apaa ?"

aku pun menoleh untuk melihat sign tuu
*ni sign dia

"ohh , tu untuk orang kelainan upaya(OKU)"

"macam mana tu"

"alah , macam , sakit ka , cacat ka . ."

"cacat tu macam mana?"

"hmm , macam ni . . . . "

aku pun tunjuk la contoh terbaik kat adik aku supaya adik aku boleh memahami dengan jelas . 
aku pun buat tangan macam fleming's right and left hand rule tu
dan sengetkan mulut dan buat bunyi 'nyanyanyanyaaa'

"ooo , faham dah . kalau jadi macam tu kena masuk situ lah"

"yaa , pandai . "

nak dijadikan cerita , ingatkan takdak orang tengok aku . rupa rupanya ada sorang mamat baju hijau ni dok ushaa . *hee perasankan aku ni
tapi memang betol arr , dia usha aku .
tapi dia dah tengok aksi aku seakan akan cacat tuuuu ! arghhhh ! malunyaa .
aku pun control diri aku balik dan buat macam takdak apa apa yang berlaku .
*dia dok tengok aku dengan cara yang merumitkan


mesti dia dok pikir minah ni pakai elok elok (yelah , aku pakai macam orang biasa : shawl , blouse , jeans, sneakers) tapi betol ka dak ni . pastu lepas shopping turun floor bawah , dia tengok aku lagi . haha , dok buat muka pelik tu lah . 
. . . 
the end , sekian .


p/s : saya waras dan sentiasa happy go lucky . bukan tak peduli apa orang kata tapi tu bukan benda salah kan ? aku nak tolong bagi adik aku faham ja . tiada niat untuk menghina atau merendah rendahkan mana mana pihak . post ni hanya untuk bacaan dan tatapan . lagi satu , kenapa OKU aku sebut sebagai ORANG KELAINAN UPAYA ? bukan ORANG KURANG UPAYA ? because they are special ;) and THEY ARE HUMANS ;D 


No comments: