Pages

Sunday, June 5, 2011

JEALOUSY :D

er , tau kan apa maksud jealousy ?
suma org ada aih sikap tu .
aku tau , aku tau . aku pun ada laa .
. . .
today , aku nak ulas tentang jeles nih .
perlu ka ada prasaan tu kt diri kita kita nih ?
PERLU KA ??
jawapan aku :
PERLU TAPI JANGAN LA KETERLALUAN !

jeles tu banyak aspek jugak la . cewahh~
*kata pi la . btol ka dak pun takpa la .
ada kebaikan , ada keburukan :D

kebaikan:
1. jeles dgn org pndai - kita akan brusaha jadi pandai :)
2. jeles dgn org kaya - kita akan brudaha kerja btol2 .
3. jeles dgn psgn (wlupun aku takdak) - kita akan syg dia betol2 .
n jeles la dgn sapa2 pun , kita akan berusaha kalahkan org yg kita jeles tu .
dengan itu kita akan bersaing secara SIHAT !

keburukan:
haaa ,
ni yg tak suka nih . *tapi aku ter-buat jugak .
"aku tak suka ah dia tu . dh la . . . . . .pastu . . . . pulak. . . . . . "
"jeles tol aku ngan dia . jom sabotaj jom"

1. fitnah ! ish , ish , ish .
2. mengumpat
3. dok kata , kata .
4. benci ahhh , benci ahh .

#sama jela 3 tu . aku takdak point nk tulis dah nih .
main point dia , ada ja nak kata kat org tu .
pasaipa ? JELES LA TU !
pastu takmau ngaku leh ?
. . .
konklusinya , jeles berpada pada , tapi kena jugak ada . jeles tu biar la mendorong kita ke arah menjadi insan yg lebih baik *wink2~

p/s : lau korg jeles , apa korg akan uat ? haa , t aku post len naaa psal tu :D

No comments: