Pages

Saturday, December 29, 2012

DENDAM SUBJEK KIMIA DAN ADDMATH TERHADAPKU.

Assalamualaikum dan hai.
Hari ni aku nak cerita tentang result aku yang tak berapa nak result lah.
Agak kecewa. Bukan agak. Tapi memang kecewa.

"EI AKU RASA MEMANG BADI SPM LEKAT LAGI KAT AKU LAH. AKU DAH KENA SUMPAHAN DENGAN ADDMATH DAN CHEMI!"

Dan, kesimpulannya, kebencian aku terhadap subject tersebut makin meluap luap. Tapi aku rasa aku terpaksa menjalankan hubungan dgn subjek sampai bila2 sebab aku memang tak akan keluar dari landasan sains. Sains tulen? Hm, mungkin. Mungkin subjek tu sengaja nak balas dendam terhadap aku. Sebab apa? Sebab aku tak jaga diorg baik2, aku tak tunjuk aku minat diorg. Jadi waktu exam, diorg taknak tolong aku.

Eh, tiba tiba pulak nak marah kan? Result aku pun tak gtau lagi, Ok. Result aku tak gempak. Sudah semestinya pointer bukan 4.00, bukan juga 3.90, bukan 3.80, bukan, 3.7 dan bukan 3.6.
TAPI, 3.51 ja. Huhuhuhu, mengeciwikan.
Sebab apa? Sebab Chemistry aku B, Maths aku B+.
*yaa, sebab aku tak study sungguh2 sebenarnya*

Result PSPM 1 aku adalah seperti berikut :
Physics - A (solid tuu, ahah)
Biology - A- (ni aku frust, over confidence)
Maths - B+ (Aku target C, weee :*)
Chemistry - B (Hmm)

See? Tak da perubahan dengan result SPM. Cuma, SPM aku dapat A untuk Bio, A- untuk Physics. Sekarang Physics aku strong pulak. Hmm, camna nak nak jadi Dentist? Ah, takda harapan. Result cukup paras hidung ada hati nak kerja hebat hebat kan :')
Engineer? Sukar bagi aku kerana aku perempuan. Tapi, we'll see.

Walaubagaimanapun, pada tanggal 26 Disember 2012, iaitu pada hari rabu, aku terlibat dalam Majlis Anugerah Kecemerlangan Kolej Matrikulasi Perlis. Aku layak menerima anugerah pelajar cemerlang katogeri pelajar bidang Sains dalam range pointer 3.50-4.00. *bajet DEKAN lah kot*
Sesungguhnya, yg dapat pointer 4.00 lebih ramai drp yg dapat pointer 3.50.
Haiyo, why so lame?

But, at least, aku antaranya :')
Pelajar cemerlang akademik. Alhamdulillah, walaupun atas pagar. Semeter dua ni aku berazam nak dapat 4.00. So, total akan dapat 3.75. Hmm, ok lah tu. Tu ja yg aku mampu.

Dan mulai dari sekarang aku nak kekalkan 3.50 ke atas di matrik dan di Universiti nanti sampai lah aku graduate. Boleh dapat sijil DEKAN tiap tiap tahun. Ehehehe. Belajar sampai Master? Phd mungkin. Aku nak sambung belajar tinggi2 untuk kepuasan. Kerja? Yg tu lain cerita. Belajar rajin rajin mesti ada balasannya. So, sekarang belajar dulu.

SESUNGGUHNYA BARANGSIAPA YANG DILAHIRKAN GENIUS DAN MEMANG GENIUS ADALAH ORG YG PALING BERTUAH. JELES AKU.

Bhahaha, bai :)

No comments: