Pages

Friday, November 2, 2012

NEAR THEEND OF FIRST SEMESTER.

Assalamualaikum kepada semua dan salam sejahtera.
Lama jugak aku tak tulis entri. Sebenarnya aku memang sangat sangat sibuk hidup di Matrik ni. Sekarang ni aku sedang menduduki exam final bagi semester 1. Exam ni lagi penting drp SPM tapi aku yang buat relax je. Huhu. *Frust*
---
*Frust*
---
Maths subjek yang agak senang bagi aku. Senang banyak lah drp Addmath SPM dulu. Tapi aku mengalami masalah; selsema, batuk, sakit kepala, mcm nak demam-waktu jawab maths
Aku tak tipu ni. Hmm, tapi nak wat mcm mana, kena redha la jugak. Mmg jadi blank, blur, hmm. Nseb baik nanti pointer bahagi dua. Aku kena scor utk semester 2 andaikata Maths aku hanya mencecah paras hidung. Btw, fail is first attempt of learning.
Hmm, bagi subjek bio, aku rasa teramat lah senang sehinggakan aku over confidence. Wahaha. Dan, disebabkan over confidence, dalam essay sepatutnya RNA aku buat DNA. Woh, dah la dari atas sampai bawah aku tulis mcm tu. Tapi aku rasa dapat markah bagi yg lain lah kot. Pastu active transport pun aku buat Na2+ 2, K+ 3. Patutnya terbalik. See? Sangat confident kan? Haha. Tapi at least dengan menjawab paper bio ni dapat mengurangkan tekanan aku terhadap paper 2 maths yang aku takleh buat langsung. LANGSUNG. Huhhu. Tapi takda la sampai tahap fail. Hmm. Aku harap la. Lagipun PB akan membantu. Tapi aku still harap dapat A. Amin, amin ya rabbal alamin.
Baca ni:
"Ya Allah, berikanlah keputusan yang cemerlang kepada saudara Islamku, Mas Ira Syafila"
Hihi, ikhlaskan hati yer. Tak paksa pun.

Hurm, next week hari isnin ada Chemistry pulak. Subjek membunuh. Eh, silap. Subjek yang hampir membunuhku. Aku nak A. Aku nak A. Nak A. Nak A. Aku rasa mcm aku kena badi kimia lah. Tak pernah dapat A dari sekolah menengah dulu. Cacat result SPM. 7A 2B. *lagi satu Addmath. Huu* Dannn, hari selasa ada Physics! Subjek peveret aku. Hahaa. Tapi aku tak nak pun jadi engineer. Nak uruskan rumahtangga selepas kahwin susah, sbb aku ni perempuan. *berfikiran jauh*

Oh yaa, cita cita aku kan, nak jadi dentist. Haha, tapi susah oh. Gpun kena dapat 4 flat. Hadoi. Hadoi. Paling koman pensyarah lah. Pensyarah Physics atau Bio. Dua dua aku minat. Haha.

Tapi Chemistry, andai aku dapat campakk kau jauh jauh, aku buat lama dah. Tapi mana mana aku pergi pun aku jumpa kau. Aku tau kau cinta aku kimia, tapi kita tidak serasi. Tunjukkan bukti cinta mu padaku dengan mempermudahkan urusan kau dgn ku. Bahagiakan lah aku bila aku bersamamu. Dengan itu barulah aku menerimamu. Wahaha, ni khas utk admirer aku- Kimia.
DAN KEPADA SPM-ers, GOOOOOOOOOOOOOOOODLUCK. ALL THE BEST, ALL IS WELL. JANGAN MALAS MALAS, KALAU NAK MALAS PUN, KENALAH PANDAI. HEHE. SEKIAN.

p/s: Ehh, doakan aku untuk exam next week. Angker gilak!

BABAI :)