Pages

Saturday, January 21, 2012

BERAT SEBELAH :/ *ANTARA LELAKI DAN PEREMPUAN , SIAPA MENANG ?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera .
Hari ini aku nak tulis post tentang pemerhatian aku .
aku tak mention mana mana orang but aku mention publicly .
sebabnya ialah pemerhatian aku ni aku tengok daripada FACEBOOK .

Kenapa tajuk post aku harini BERAT SEBELAH ?
okayy , menurut pemerhatian , orang orang selalu bezakan perangai lelaki dan perempuan .
senang cerita , kita direct terus lah naaaa . aku bagi contoh . harap anda faham :))

"aku benci dia ! suma lelaki sama saja ! tak guna !"
- - -
pastu ada lah yang komen . . .
A: betol . memang suma lelaki macam tu . takleh nak caya sangat .
B: lain kali kena hati hati sikit .
C: kesian hang . huhu . laki memang macam tu .
D: apa pulak lelaki ? pompuan pun sama ja lah !
komen aku : dua dua sama ja lah . dah frust kat sorang dua tu , jangan lah mention lelaki ! atau perempuan ! general sangat . lelaki ka perempuan ka , ada yang baik ada yang sebaliknya . bukan semua . senang senang mention jelah nama yang tak guna tu . *senang . kalau dak , dikira backing kaum . hehhhh--

"perempuan baik bukan leh caya sangat . curang bukan kita nak tau"
- - -
pastu komen bawah tu , of koz lah perempuan backing perempuan , lelaki backing lelaki kan . gaduhh haaa gaduhhh lahh .
komen aku : sama ja la . yang bersifat perkauman adam hawa ni apa pasal . tersentuhh tau hati hawa tengok statement macam tu . memang lah tak buat . tapi as long namanya perempuan . haha . sepatutnya memang lah kena berjaga jaga baik perempuan mahupun lelaki . perangai seseorang tu tak sama . jangan judge KEDEBOKKK . faham dak ? JUDGE KEDEBOKKK ?? ada masalah dengan BF pastu cakap LELAKI SUMA SAMAAAA JA ! clash dengan GF pastu cakap PEREMPUAN TAKLEH CAYAA SANGAT !

Aku rasa cukup kot bagi dua contoh na ? harap anda faham . di sini aku ingin simpulkan bahawa , jangan mendiskriminasikan sesuatu sehingga menyakitkan hati sebuah pihak yang lain .

PEREMPUAN YANG CAKAP LELAKI TAK GUNA ATAU LELAKI YANG CAKAP PEREMPUAN YANG SALAH TU , BETTER SPECIFIC LAGI KOT . HAHA . SEBAB DUA DUA SAMA . CUMA BERGANTUNG KEPADA PERANGAI JA . INGAT TU , TAK SEMUA . SO , PENGGUNAAN LELAKI ATAU PEREMPUAN TU AGAK SALAH . BOLEH JA TULIS SESETENGAH , TAK SEMUA . JANGAN PI BUBUH "SEMUA'' . JANGAN PANDAI PANDAI JUDGE KEDEBOKK . NANTI GADUH .

KOT MANA PUN HANGPA NAK CARI PASANGAN VICE VERSA JUGAK KAN ? YANG PEREMPUAN YANG KATA LAKI TAK GUNA , LAST LAST NIKAH DENGAN ORANG LAKI JUGAK KAN ? YANG LAKI PUN , SAMA JA LAH .

p/s : SPECIFIC YOUR STATEMENT PLEASE . NOT ALL GUYS OR GIRLS . ONLY CERTAIN . JANGAN FRUST SORANG ROSAK KOLONY LAIN PULAK .

nah nasihat ---> teruskan perjuangan . jangan benci membenci . tak semua orang macam orang yang kita benci tuh . there are always shine for us . cari lah ketenangan . jangan mengkritik , tapi terima seadanya .

Jangan marah aku . ni aku tak specific . takdak sapa menang takdak sapa kalah . semua ada kelebihan dan keburukan baik lelaki atau pun perempuan . semua makhluk diciptakan berpasangan wehhh . trulululu . bai bai :DD

#JUDGE KEDEBOK ?? - tah tiba tiba tekeluaqq . maksud aku TUDUH MELULU laaa .

4 comments:

Rare and Collectables said...

betul....betul...betul

Ira Tan said...

haha , yup :DD

Hani Nabilia said...

heheh depends on situation dan masalah :D

Ira Tan said...

yelah . tapi tak elok nak salahkan semua :)