Pages

Thursday, March 21, 2013

AKU SAKIT?

Assalamualaikum
dan hai.

Sejak kebelakangan ni aku rasa mcm tubuh badan aku ni tak berapa sihat. Sering pening kepala, sakit kepala, mulut ulcer lamaaaaaaaa, selalu sesak dada, pedih ulu hati.

Dan resolution that I've made is, I take paracetamol. Yes, panadol. Walaupun orang kata tak elok. Agak kerap jugak aku makan panadol. Sebab aku sakit kepala memang kerap. Migrain? Tak sure sebab aku tak pernah jumpa doktor utk bertanyakan hal itu.

Yepp, aku pakai spek mata but aku tak boleh pakai dalam jangka masa yang lama. Tambah tambah kalau nak hadir sesuatu majlis or performance. Aku akan rasa sakit kepala yang amat. Hanya Allah shj yang tahu. So, for sure panadol penyelamatku walaupun aku tahu, ianya juga sedang membunuhku. Yeah, it's killing me.

Kawan aku, AIN SAM berusaha untuk tidak makan panadol kerana dia kata, 'Panadol effects in your body will only totally dissappear after 4 years"

Sebiji panadol bersemadi dalam badan kita 4 tahun? Betol ker? So, for my case, aku dah telan berapa puluh biji setahun? Oh daaaaaammnit. Poor my body :( I'm sorry.

So, apa yang perlu aku buat? Hm, fyi, badan aku ni boleh kategori kan sebagai kurus. Tinggi aku 161cm but berat aku 45kg. Kind of tak balance kan?

Aku makan banyak, banyak sangat. Aku suka mknn berlemak, susu, minyak. Aku suka keju.
But still, aku kurus.
Aku tak suka jogging. Aku tak suka exercise. Tapi aku suka skipping dan cycling eventhough skrg aku tak buat sebab kawan kawan aku macam tak suka ja. Hurm, tak best buat sorang sorang.

Kesimpulannya aku tak fit.
KURUS TAPI TAK FIT. LACK OF EXERCISE, HIGH CALORIES.

Huhu, may I shout? shout aloud. May I?

I NEED SOME ADVICES AND HELP!

1 comment:

gadis pejabat said...

blogwalking dear...hurm...better chek doktor dan tanya apa masalahnya...jangan jadi macam anne nie...dah sakit teruk tapi still degil nak chek...last2 amik ko dok dalam hospital 5 hari....ari2 kena cucuk antibiotik paling kuat dan tidak di masukkan air pun time tue...huhuhu...cukup menyeramkan..