Pages

Sunday, December 16, 2012

YAHOO- AKU HAMPA.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Apa yang aku nak tulis di sini adalah melibatkan diri aku sendiri.

OKAY Direct to the point na.
Akaun twitter aku di hack oleh robot. Ya, robot yang menghantarkan spam kat orang ramai tu. Twitter aku tak boleh bukak. Follower dah exceed 500+ *well tak banyak lah pun kan?*
Tapi konklusinya, aku dihack.
Twitter aku menghantar benda pelik n post benda pelik seperti "burn your fat bla bla bla. . ."
Siap ada yang mention aku "Eh ira ada stok lagi tak?"
Woi aku dihack woi, aku tak jual produk untuk kurus. Maaf, aku dah kecewakan anda.
. . .
Back to topic.
Aku pun try lah find a solution konon nak reset password melalui e-mail kan.
Tapi tau tak apa yang aku dapat? Tau tak balasan apa yang aku dapat?!
Dia nak tau aku ni betol2 pemilik email tu ka tak.
Yahoo tanya aku security question yang aku pernah set waktu tahun 2009.
Ya, 2009. Waktu aku form 3. 3 tahun yang lalu. Agak lama lah jugak.

Soalannya ialah:
What is your favourite uncle first's name?
. . .
Aku tak ingat! Aku pun bubuh dan taip segala nama uncle aku yang aku ada. Tapi semua tak betol. Aku siap kena tunggu 12 hours baru boleh try lagi.
Ok, fine.

So, konklusinya:
KEPADA ANDA ANDA YANG BUAT AKAUN YAHOO KA APA KA, JANGAN MAIN MENGARUT JA JAWAB SECURITY QUESTION TU MACAM AKU. KAN DAH TERIMA PADAH WAKTU KENA HACK. PUNAH K, PUNAH.

1 comment:

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....